Inkoopfacturen aanbieden aan de gemeente
Heeft u een factuur die de gemeente Aalten moet betalen? Als u die op de juiste manier aanbiedt, kunnen wij deze direct verwerken en heeft u het geld snel op uw rekening.
U kunt een factuur op 3 manieren aanbieden
- als e-factuur (Dit heeft onze voorkeur. Via het netwerk van Simplerinvoicing ontvangen wij de factuur rechtstreeks);
- als pdf-factuur;
- per post.
Voor een snelle verwerking vragen wij u uw factuur aan te leveren volgens onderstaande aanwijzingen.
Vermeld op elke factuur
- de wettelijke factuureisen (kijk voor een overzicht op de website van de Belastingdienst);
- de naam van de besteller.
Stuur uw factuur als e-factuur óf per mail óf per post. Verstuurt u uw factuur via meerdere kanalen, dan veroorzaakt dat vertraging in de verwerking en de betaling. Het gebruik van e-facturen heeft onze voorkeur.
E-factuur indienen
- Verstuur e-facturen alléén via het netwerk van Simplerinvoicing. Voor de gemeente Aalten gebruikt u organisatie-identificatienummer (OIN) 00000001813584784000;
- Stuurt u een bijlage/opdrachtbon mee? Stuur deze dan in pdf-formaat;
- De gemeente verstuurt géén bevestiging van de ontvangst van een e-factuur. U kunt hierover zelf afspraken maken met uw dienstverlener van het netwerk van Simplerinvoicing.
Pdf-factuur indienen (via de mail)
- Stuur uw e-mail naar crediteuren@aalten.nl;
- Maak van uw factuur een pdf en stuur deze mee als bijlage;
- Maak voor iedere factuur een aparte pdf;
- Neem geen geadresseerden op in de cc of bcc.
Factuur per post versturen
Stuur uw factuur naar:
Gemeente Aalten
Ter attentie van (naam contactpersoon/opdrachtgever/team)
Postbus 119
7120 AC AALTEN