Budgetbeheer
Door allerlei oorzaken kunnen betaalachterstanden ontstaan. Dat zorgt voor stress. Misschien staan er al deurwaarders al op je stoep? Zie jij door de bomen het bos niet meer en denk je: “Waar begin ik?”
Met budgetbeheer krijg je grip op je financiën onder begeleiding van een professionele en onafhankelijke budgetconsulent. Samen zetten jullie stapjes op weg naar meer financiële balans.
Je inkomen komt binnen bij budgetbeheer, op de rekening van het Bureau voor Financiële Ondersteuning (BvFO). De budgetbeheerder betaalt (een deel van) de vaste lasten. Budgetbeheer is er in een aantal verschillende vormen. Je persoonlijke situatie bepaalt welke vorm het best aansluit.
Schulden?
Heb je schulden? Bij budgetbeheer wordt er in principe nog niets met je schulden gedaan. Als eerste richt budgetbeheer zich op het terugkrijgen van rust en stabiliteit in je financiële situatie. Als het mogelijk is binnen je budget en het noodzakelijk is, worden er betalingsregelingen getroffen, maar er wordt geen actief contact onderhouden met schuldeisers. Dat betekent dat schulden in eerste instantie blijven, en mogelijk groter worden. Hoe vervelend ook: deurwaarders kunnen nog steeds aankloppen. Schuldenvrij worden komt aan de orde als er een schuldregeling gestart kan worden.
Direct regelen
Het Bureau voor Financiële Ondersteuning (BvFO) voert het budgetbeheer voor de gemeente Aalten uit. Met onderstaand formulier kun je online een melding voor budgetbeheer doen.
Privacy
Alle informatie die je ons verstrekt wordt zorgvuldig behandeld. Persoons- en/of adresgegevens worden uitsluitend gebruikt voor het doel waarvoor ze zijn verstrekt.
Vragen?
Neem voor meer informatie en vragen contact op met een consulent van Hulp bij geldzaken van de gemeente. Dat kan telefonisch: (0543) 49 33 33 of via e-mail: gemeente@aalten.nl. Geef in je e-mailbericht aan dat je contact wilt over hulp bij geldzaken. Details over je situatie hoef je in die e-mail niet te vermelden.