Commissie Omgevingskwaliteit
Taakomschrijving
Per 1 januari 2024 is de Omgevingswet in werking getreden. Door deze wet zijn de taken en bevoegdheden van de Welstandscommissie en de Commissie Cultureel Erfgoed vervallen.
Er is een nieuwe Commissie Omgevingskwaliteit ingesteld met als taak het college van burgemeester en wethouders op verzoek of uit eigen beweging te adviseren op het gebied van de omgevingskwaliteit zoals beschreven in artikel 1.3 van de wet. De commissie adviseert op het gebied van cultuurhistorie, bouw- en architectuurhistorie, landschap, stedenbouw, architectuur en (archeologische) monumentenzorg.
Samenstelling
- de heer W. Doodeheefver, voorzitter;
- de heer T. Diepenbroek, namens stichting Historisch Dinxperlo;
- de heer R. Neerhof; namens ADW
- de heer D. Migchelbrink, namens Bredevoorts Belang;
- de heer R. Crols, namens het Gelders Genootschap;
- de heer G. Lebbink, namens de Bond Heemschut.
- mevrouw N. Senteur; burgerlid
- de heer H. Esselink; burgerlid
- de heer L. Grievink; burgerlid
Secretariaat
Secretaris van de commissie is mw. S. Lammers. Ze is te bereiken via het e-mailadres gemeente@aalten.nl. Wilt u telefonisch contact? Bel dan naar (0543) 49 33 33.
Agenda en besprekingsverslag
Voor elke vergadering wordt een agenda opgesteld die u online kunt raadplegen. Het besprekingsverslag dat van elke vergadering gemaakt wordt kunt u ook online raadplegen.
Verordening
De taak, samenstelling en werkwijze van de commissie zijn geregeld bij verordening.